25 februari 2007

Gr3 Söndag

Kul och svår Gr3 idag. Tyvärr har man valt de tre första löpen idag så min bra spik är utanför. men jag har hittat bra drag ändå och går emot väggtidningen som så uppenbart stulit sina idéer från engelska Racing Post. Och det är ju bra att Väggtidningstipparen är så okunnig om hundar. Det gör ju att det finns pengar att hämta emellanåt. Idag chansar jag lite men det beror på att de enda spelade hundarna är de som väggtidningen har med och de komberna blir då så enormt överspelade och jag är ute efter pengar :)

Avd 1: Min rank: 6,5,1,4,2,3
6- Walworth lady har haft en tung tid i England men vann äntligen senast. Under sin tid i Irland så vann hon flera lopp och mötte flera bra hundar. Hamnar ofta i trubbel men har en mycket bra avslutning. Vann4 av 15 starter på irland där hon nästan enbart sprang långa lopp.
5- Chennai one hette Annmount las på Irland. Startade där 4 ggr och gjorde bra ifrån sig utan att vinna. Har bara trialat i England men ett par av tiderna har varit helt OK. Dock är hon oprövad över den långa distansen.
1- Head iton tonge har förlorat mot bra hundar. Flera av hundarna har vunnit lopp efter de mött HIT.


Avd 2: Min rank: 2,1,4,6,5,3
Här spikar jag! Minst streckade hunden är även den bästa!
2- Luminous Mercury staratde 4 ggr på Irland med 2 vinster och 2 andraplatser som resultat. Årsdebuterade för 4 dagar sedan här på Coventry, i sin första start i England. Kom då 3:a men ledde nästan hela vägen. En bra spik med tanke på streckningen.
Värst emot är 1- Carncome gem som hör hemma på belle Vue. Hon har 9 vinster på 24 starter. Snabb ut men är ingen sprnter och har aldrig sprungit på Coventry. Jag hoppas bara att hon inte ställer till det för min speik in i kurvan.

Avd 3: Min rank: 6,3,1,5,2,4
Även här kan man spika. 6- Hondo blue top känns som bästa hunden. Hon var bra mot stentufft motstånd på nottingham senast. Då den besöker Coventry brukar det vara för långlopp men nu testas hon på 480 meter. Det gör att jag gardera detta lopp.
3- Elusive for sure kommer från bra banan Walthamstow. Har gott rykte om sig och kan överraska här.
5:an tar vi bort. Den är andra favorit i Sverige men föll på upploppet senast och som ni vet spelar jag aldrig hundar som fallit i loppet innan. Detsamma gälelr 4:an som även den föll senast.


Mitt system:

1,4,5,6
2
1,3,6

12 rader

Inga kommentarer: