01 februari 2007

Nära nära (samt ett fotbollstips)

Idag satte jag 3 hundspel och min bekant satte sitt hästspel. Det måste räknas som en bra dag :)

Men det höll på att bli bättre. Det var nära att Gr3 satt.

I avd. 1 tog 1:an snabbt ledningen och ledde till strax innan mållinjen då han blev omsprungen av hunden med högst odds i loppet, nr 6 :(

I avd 2 spetsade min vinnare, nr 4, men hon fick 2:an innanför sig hela vägen och från nästsista böj tog 2 över och vann.

I avd 3 var mitt drag riktigt bra och kom 2:a. Vann gjorde 1:an. Mitt sista streck, 6:an, föll omkull i loppet.

6-2-1 gav 149,82

jag närmar mig första Gr3-vinsten. Och med tanke på oddsen behöver man inte vinna varje dag för att gå rejält plus. Nya tag i morgon på Wimbledon. Då kommer även en del fotbollstips.



Första tipset kommer redan nu till matchen i Australien som startar 10.00 svensk tid på fredagmorgonen.

Newcastle - Sydney 2
2-1 till Sydney i första mötet innebär ju att de inte behöver vinna för att gå vidare.
Sydney kommer till detta möte efter en lite jobbig vecka. Man har haft problem med träningarna då man delat plan med Paramatta Eels men det som stört mest är skadan på McFlynn som utgick senast. Man har dock bra täckning för honom och för ovanlighetens skull så få skador att man kan ha fulla 5 man på avbytarbänken.
Newcastle har inga bekymmer inför matchen. Jag tror dock inte att man räcker till. All press ligger på newcastle som måste vinna. 1-0 räcker men man kan inte satsa för mkt defensivt om man ska slå Sydney.
Jag tycker Sydney står i för höga odds. Även krysset är bra (över hälften av lagens möten har slutat med X). Jag tror rutin och klass ger Sydney segern och spelar rak 2:a till 3,35. Den försiktige kan spela handikappseger eller DNB (draw no bet = pengar tillbaka vid X)

Inga kommentarer: