01 februari 2007

Flera hund- och hästspel idag

Idag har jag hittat en hel del bra spel. Vi börjar med jyckarna.
Uppdatering: Har även ett tips från min bekant i England.



Sheffield 12.27 6- Stepaside salty
Enda widehundne i loppet. Efter en lysande start på karriären så har SS råkat ut för en hel otur i loppen. är egentligen för bra för A4 och har sprungit på tider som ingen av dagens motståndare varit i närheten av. Hon har ingen bra start men är den i loppet som har överlägset bäst slutspurt och då det verkar bli många ihopspringningar och bumpar bland innerhundarna så känns detta som om SS får loppet. En liten chansning till odds uppmot 4,00.

Resultat: Stepaside Salty vann. gav lägre än jag trodde; 2,25 men en vinnare är en vinnare :)

Romford 2.08 5- Galaxy Kid
Klart bästa hunden i fältet. Vann i denna klass näst senast och fick därför gå upp en klas si senaste loppet. Då missade han starten rejält och hade ingen chans. Konstigt nog graderas han ner en klass direkt efter det loppet. Vanligtvis är han startsnabb och detta gäng ska han slå utan strul i loppet. Även här kan vi få runt 4 i odds.

Resultat: Kom inte iväg så bra som jag trodde och missade topp 3.

Crayford 2.18 5- Phisiobury hart
Överlägset bäst fart i loppet. Både öppnar och avslutar bra. orutinerad unghund som trots missade starter kämpat sig förbi nästan hela fältet. har kommit 2-2-2-3 i de fyra senaste. Med bättre starter så hade åtminstone 2 av de loppen vunnits. Jag hoppas att PH prickar starten idag med för då blir det ledning hela vägen till 3,00 i odds.

Resultat: PH fanns till 4,00 men rasade till 3,00 i odds. Tog spets men fick en rejäl smäll i andra böj och tappade. Kom 3:a. Här hade vi otur :(

Crayford 6.18 3- Soundgarden
Var ute i ett open race senast mot tuffa hundar och gjorde ett bra lopp. Gillar spåret, har vunnit 3 av 7 starter från detta spår. Vann årsdebuten i denna klass (A1, den högsta) efter lång vila. Sedan testades han i ett OR och är nu tillbaka i sin normala klass och ska återigen vinna. Snabb ut och tuffar sedan på hela vägen.

Resultat: VINST!! 3,50 i odds var riktigt bra :)



Och så till hästarna där jag fick ett mail medan jag skrev detta med ett tips från min bekant i England. Jag inleder med hans tips:

Towcester 3.30 Ring back
Bästa hästen i fältet, även den med bäst form. Kortare lopp nu = jätteplus samt att den har en av Englands bästa jockeys på ryggen idag. Allt talar för vinst enl. min bekant som tippar på att vi får strax över 2 i odds.

Resultat: RING BACK VANN!!! Ännu en vinnare från min bekant! 13 längders vinst till 2,30 i odds!! Mycket bra!


Sen mina två tips:

Towcester 1.30 Sa Nau
Gillar distans, bana, underlag och jockey. Vann senast och har inte straffats mycket för det. En bra vinnare till 3,00.

Resultat: Riktigt svag idag. Gav upp långt från mål och tog sig runt i lugnt mak.


Wincanton 3.10 Trouble at bay
En häst jag spelat på förut. Svag senast som 2:a, 10 längder efter vinnaren. Ursäktad då efetrsom ahn tidigare den veckan strukits i ett annat lopp av veterinär pga dåliga värden. Innan dess var han jättebra och stallet meddelar att hästen är frisk nu. Ger 2,75 just nu men mkt talar för att han stigr lite mer i odds då det är en hel del snack om nuvarande andrafavoriten.

Resultat: TaB hade en usel dag och allt pekar på att hästen är sjuk än. Denna står vi över om den dyker upp igen. Mycket talar dock för att det blir längre vila för TaB nu.


Jag återkommer under eftermiddagen med fler spel. Troligen blir det även Gr3 idag då det är fel favorit i avd 1. Dessutom ska jag kolla upp en irländsk hund i ett av loppen som debuterar i England idag.

Inga kommentarer: