16 januari 2007

2 hästar och en hund

Idag har jag hittat tre spel. Jag börjar med två hästspel på Southwell, en All-weatherbana, dvs. en bana med artificiellt underlag som inte blir tung av regnande etc.

Southwell 2.00 Miss Holly
Gillar banan. Har på fyra starter här två vinster samt en andra- och en tredjeplats. Bästa hästen i fältet och det enda som talar emot henne är att distansen är lite längre samt att dagens jockey är en som hon inte lyckats så bra med förut. Men formen är på topp och jag spelar. Odds just nu 3,75 känns bra.


Southwell 2.30 Jord
En chansning. Det finns en dunderfavorit i detta lopp, Para Siempre, som just nu står i 1,33. Andrafavorit är Jord till 10,00. Jord var riktigt bra senast då han kom tvåa. Det var hästens andra start på Southwell, den första vanns, så han går bra på denna typ av bana. Kanske är Para Siempre för bra, men det kommer bli jämnare än oddsen indikerar och jag spelar eachway på Jord. 10,00 ger 2,80 på platsen. Så kommer Jord 2:a eller 3:a så går vi plus iaf.
TILLÄGG: Jag har just lyssnat på en intervju med tränaren. Han låter helnöjd med hästen och tror på bra chans. Hästen har toppform och det hörs att han ser frem emot detta lopp.



Så till hunden:

Crayford 2,27 6- Malou
Har gjort två mycket bra lopp i klassen med två andraplatser som följd. Hunden som slog den senast vann även loppet efter mot bättre hundar, så Malous form får anses riktigt bra. Näst senast gick hon en kanontid och jag tror det är dags för steg upp i klasserna igen. Jag hoppas på odds över 3,00.

Inga kommentarer: