30 januari 2007

Gr 3 (nya Vinn 3)

Svenska Spel testade ju en del hundspel förut men lade tyvärr ner det hela. Det var synd för jag lyckades rejält bra med spelet på de engelska banorna. I höstas startades spelet upp igen i regi GrSpel AB som ägs till 100% av Svenska Hundkapplöpningssportens Centralförbund, SHCF. Varje dag kör man Gr3 (Nya namnet för gamla spelet Vinn 3) och Trio special (tippa vilka som kommre topp 3 i ett specifikt lopp, Gr3 avd 3). Jag har haft koll på detta ett tag men har haft svårt att spela då det inte funnits ombud i Enköping. Nu fick jag just ett mail från Grspel där man meddelar att Coop i Enköping fått spelterminal, så jag tänkte börja tipsa lite till dessa lopp emellanåt. Just nu är det engelska hundar varje dag, men då Svenska hundsporten sätter igång efter vintern så kommer svenska lopp ett par gånger i veckan. Då startar man även me vinnarspel. I mitten av april räknar man med 250 ombud i Sverige och hoppas då även kunna erbjuda spel på internet så man kan spela även om man inte har närliggande ombud.
Titta gärna in på deras sida http://www.greyhoundracing.se . Där finns all info. På denna länk http://www.greyhoundracing.se/information.php?3c59dc048e8850243be8079a5c74d079 kan ni se om det finns ett ombud nära er. En kul sak är de på sin sida visar alla loppen i eftersändning. Då kan man se hur loppet gick och om man vann :)
Till att börja med kommer jag bara med spel då jag tycker mig ha hittat spelvärda alternativ, men då internetspelet kommer igång så ska jag ge dagliga tips (i mån av tid). Streckning hittar ni på sd 490 på TV4:s text-TV (som går att se via nätet).

Dagens Gr3 går på Wimbledon och jag har följande tips:

Avd 1: 2 (Jag har en kontakt i England med hund hos Norah McEllistrim. han tipsade mig om Atlanta Dubh innan förra loppet, då vann den till bra odds. nu startar den över hinder för första gången. Den har trialat bra över hindren och senast gick den en riktigt bra tid. Atlanta Dubh är riktigt startsnabb och det är en rejäl fördel då det gäller hinderlopp eftersom fler såna lopp vinns från spets än vad gäller "vanliga" lopp. En bra spik som är bortglömd i Sverige då de flesta verkar följa väggtidningens tips (konstigt nog) ).

Avd 2: 1,2,3,4,5,6 (Här tror jag allra minst på de svenska favoriterna 2,3 (favoriter pga väggtidningen). Mina två förstapel är 1 och 6. 1:an har en grym slutspurt och är det inte tjockt framför så vinner hon. jag tar med alla eftersom jag går kort i avd 1 och 3. Om ni vill gå kort så glöm inte 5:an som vunnit 8 lopp i denna klass)

Avd 3: 3,5 (3 Be Bopa Cool blir favorit och det kanske är rätt. Förlorade på målfoto senast över den långa distans som gäller även idag. Då startade hon i en högre klass (s2) och går nu ner i klass trots att hon var nära vinst. BBC är väldigt ojämn i starten. Ibland blixtrar hon till och tar en snabb ledning och ibland bränner hon starten helt. dessutom har hon en förmåga att dra sig ut lite i banan och med en startsnabb hund utanför sig i box 4 så kan det bli bumpar och liknande in i första böj. Därför garderar jag med 5 Iamlovingit. En widehund som står bra till. Missade helt senast vilket oroar men jag tror den kan ta revansch idag. Jag går på två hundar här men det kan löna sig att gardera mer. En helgardering kan löna sig med tanke på spiken i avd 1. Min rank i loppet är: 3,5,2,6,1,4)

Mitt Gr3 förslag:

Avd 1: 2
Avd 2: Alla
Avd 3: 3,5

12 rader

Inga kommentarer: