21 januari 2007

NFL i natt

Jag hade inte tänkt tippa nattens matcher i NFL men då jag märker hur oddsen svänger då det gäller Ö/U-spel i ena matchen så blir jag rejält sugen på ett spel.


New England - Indianapolis >47poäng
Förra veckan maxade jag underspelet i Indanpolis match men idag spelar jag över. Hemma så är Indianapolis enormt starka och man kan skapa mycket offensivt mot New Englands svagare försvar. NE hade tur som slog ut St louis senast men är alltid farliga i såna här matcher. Indianapolis har vunnt i de två senaste grundseriematcherna mot NE och då har det blivit 61 resp 47 poäng. Idag känns det som det återigen kan bli många TD i matchen.Båda lagen måste lita på sin offensiv och det kommer innebära poäng. Jag tror det helt klart blir över 50 poäng i natt. Oddsen börjar dock svänga för underspelet och hos flera bookies fås nu bra odds på överspelet. Troligen kan linen sjunka lite innan match.

Inga kommentarer: