06 januari 2007

NFL Wild card weekend

Idag börjar slutspelet i NFL och jag har tittat lite på nattens matcher och har två spel.


Kansas City - Indianapolis
Indianapolis inledde säsongen bra men imponerade inte precis i de sista omgångarna. Här, inför hemmapubliken, tror jag man rycker upp sig och Peyton Manning kommer leda sitt lag till storseger mot Kansas, som är slutspelets sämsta lag IMO. Jag tror Indianapolis är mer än 2 touchdowns bättre och jag spelar -7 utan att tveka. Ett annat kul spel kan vara Indianapolis vinnare med en marginal av 13-18 poäng. Det ger 6,00 hos WH.


Dallas - Seattle
Seattle är favoriter med 3 poäng. Men oddsen på Dallas har sjunkit så marginalen borde vara mindre. Jag tror Dallas kan ta hem denna match. Seattle har definitivt inte imponerat då jag sett dem denna säsong. Men jag avstår spel på vinnare och spelar, liksom de flesta experter, på att det blir en poängrik match. Linen går vid 46-47 poäng (beroende på bookie). Jag spelar över hos de som har lägre linen eftersom jag tror vi kan få mer än 60 poäng i denna match.

Så dagens spel blir
Indianapolis Colts -7
Dallas - Seatlle över 46 poäng.

Inga kommentarer: