13 januari 2007

Lördagens NFL

Slutspelet i Amerikansk fotboll fortsätter i natt med två matcher. Jag har hittat ett maxspel i dessa matcher. Tänk på att laget som står först är det som spelar på bortaplan!



Indianapolis Colts - Baltimore Ravens
Jag hoppas att Peyton Manning kommer igång ordentligt och Colts vinner detta. Men Baltimore har bästa försvaret i NFL och det kan bli svårt att få till de poäng som behövs. Ravens är rättmätiga favoriter på hemmaplan men jag tror det blir få TD:s i matchen och jag är inte säker på att de täcker linen på -4. Jag hittar ändå helgens bästa NFL-spel i denna match. Jag maxar på under 42 poäng utan att tveka. Vi såg förra veckan hur svårt Manning hade att skapa något mot Kansas, hur ska han då lyckas mot bästa försvaret i NFL? Och Baltimore är inte heller ett lag som öser in poäng. I bara en av deras sju senaste har det blivit mer än 42 poäng.


Philadelphia Eagles - New Orleans Saints
NO har gjort en kanonsäsong. Man har lyckats bättre borta än hemma i år, men idag lär det bli samma känsla på hemmaplan som när de spelade sin första hemmamatch för säsongen mot Atlanta. Förra året hade man ingen hemmaarena pga orkanen Katrina och stämningen när de äntligen kunde spela hemma igen i år var fantastisk. Detta är Saints förtsa slutspel sedan 2000 och publiken kommer bära dem till seger i natt. Eagles slog kanppt ut NY giants senast och fick ett par skador i den matchen. I natt får de mycket svårt och jag tror NO vinner med minst 1 TD. Så jag spelar handikappet på -4,5.


Dagens spel:
Colts - Ravens <42 MAXSPEL
Saints -4,5

Inga kommentarer: