14 januari 2007

Söndagens NFL

Som alltid så sitter bara ett av mina tips på NFL, igår var det ju tredje gången i rad som det blev så. Ikväll har jag bara riktigt bra spel i ena matchen.

Seattle - Chicago
Här kan jag inte se annat än en Chicagoseger. De slog Seattle med ca 30 poäng vecka 4, men då saknade Seattle sin QB Hasselbeck. Nu blir det jämnare. Seattle hade lite tur som slog Dallas senast i en jämn match. Det verkar som Seattle alltid är inblandade i jämna matcher så jag vågar inte spela handikappspel på denna match. Chicago -9 kan vara för svårt att täcka. Men jag vågar samtidigt inte spela Seattle +9 eftersom det finns en risk att Chicago kan springa ifrån tidigt. Så mitt råd är att stå över spel. Vill ni ha ett knarkarspel så spela Chicago som vinnare till 1,22 eller chansa på att Seattle gör matchens första TD och isf spela på att Shaun Alexander gör det, för är det Seattle som gör TD först så är det genom Alexander. Ger runt 7,00 i odds.


New England - San Diego
San Diego är det lag jag håller på mest i detta slutspel. De spelar enormt underhållande och ger aldrig upp. Man är obesegrade på hemmaplan denna säsong, faktum är att man bara förlorat två matcher och det med totalt fyra poäng. Så San Diego känns som det klart starkaste laget i denna match. Ofta blir det många poäng då San Diego spelar. man spelar offensivt och tappar då en del bakåt. Jag spelar därför två spel i denna match. Över 46,5 poäng och San Diego -4,5


DAGENS SPEL
San Diego -4,5
New England - San Diego > 46,5

Chicago vinnare
Första TD - Shaun Alexander, Seattle

Inga kommentarer: