11 januari 2007

Dagens bästa spel inställda

Dagens spel var alla på Catterick som ställde in sina tävlingar pga för mycket regnande. Tur i oturen det då mitt nätverk legat nere fram tills nu. Jag hade tekniker här för det måste ju vara hos mig felet låg, Lidnet kunde ju inte ha fel nånstans. Men tydligen var det just det de hade.

Jag har två små favoritspel att erbjuda istället för de tänkta spelen. Jag sätter själv dem båda i en dubbel.


Hereford 3.00 Schuh shine
Mycket fin vid seger på nyårsafton. Trots den vinsten slipper hästen högre vikthandikapp och kan ta sin andra raka mot klart överkomligt motstånd. Står i 2,00. Kan ge lite mer inför start.


Southwell 3.10 La Colline
Vunnit 4 raka (har startat 5 ggr och kom 2:a i sin första start). Har hittills bara tävlat på 6 furlongs men tetstar nu ett lopp på 7 furlongs (ca 200 meter längre). Går dessutom upp i vikthandikapp och i klass. Men detta verkar vara en häst som är riktigt bra. Startat här i de tre senaste. Står nu i 1,83 vilket troligen är det högsta vi får på den.

Så dubbeln ger 3,66 just nu, vilket jag spelar till.


Tyvärr kommer dessa tips sent pga det jag skrev ovan. Min bekant i England meddelar dock att han troligen har ett drag redan i morgon igen som jag isf kommer dela med mig av redan i kväll då jag får det.

Inga kommentarer: