07 januari 2007

NFL resultat

Nattens första NFL-spel gick bra. Även om Manning inte hade en av sina bättre dagar så var Kansas chanslösa. Kansas anfall var bedrövligt dåliga och det avgjorde matchen.
23-8 till Indianapolis Colts som nu möter Baltimore borta i nästa match. Sett till dagens match så ligger ett underspel bra till där.
15 poängs vinst så det höll sig inom den marginal jag rekommenderade.


Nattens andra match är slut. Seattle slog Dallas med 21-20 i en dålig match. Handikappspelet på Dallas hade suttit men överspelet sket sig.
Första halvlek var riktigt tråkig och efter enbart 16 poäng i den så utgick jag från att spelet var kört. Men så kom de igång i tredje quartern med varsin TD och ett litet hopp tändes. Men en hel del slarv och otur i sista gjorde att jag blev utan vinst. Först slarvade Seattle då de hade 4th och 1. På efterföljande spelet så höll Seattle på att stjäla en TD men en spelare hade tårna utanför planen då han spelade på bollen. Senare anföll Dallas och de tilldömdes en first down på 1 yardlinjen. Men en granskning gjorde att det flyttades till 1½ yard och eftersom detta var få 4:e down så valde man att försöka med ett fieldgoal istället. Hade de lyckats med det så hade förvisso inte spelet garanterat suttit men Seattle hade haft en chans till med över 1 minut att göra ett eget fieldgoal för att vinna matchen och få upp totalpoängen i 47, vilket inneburit spelvinst för mitt tips (alt. pengar tillbaka om ni spelade med 47 som line). MEN, Dallas QB som skulle hålla bollen åt kickern slavar och tappar bollen. Kicken misslyckas ju självklart då och han tar istället upp den och satsar på en TD, men blir fälld ett par yards från mållinjen.
Jag ska egentligen inte skylla på något. Men med lite tur (och mindre slarv på planen) så hade överspelet suttit.
Ett av NFL-spelen satt dock så det var ingen större förlust. Jag tar nya tag med söndagsmatcherna.

Inte den bästa starten på bloggen. Många "nära" men nära skjuter ju ingen hare. Jag kommer igen :)

Inga kommentarer: