19 januari 2007

Fredagshundar

Efter gårdagens hundframgångar så kör jag vidare med 4 tips idag. Glöm inte heller Maxspelet ikväll.

Hall green 12.47 6- Not called Ollie
Ner i klass trots ett OK race i A1 senast. Har vunnit sina senste två lopp i denna klass (A2) och har slagit flera av dagens motståndare nyligen. Ska vara för bra för detta gäng och vinna till strax under 3 i odds.

Resultat: Not called Ollie gav mer än jag trodde, han startade till 3,50. Han tog snabbt ledningen men tappade på upploppet och kom 3:a.



Swindon 2.27 3- Stanton Speckles
Är ute efter ledningen och bör hinna före startsnabba 4:an. Spetsar han så är det en vinst till bra odds. Hoppas på odds runt 3,50.

Resultat: VINST!! Ledning hela vägen till finfina 4,00 i odds!!



Swindon 4.27 3- Bomberisgoinghome
Kommer kämpa om spets med 1:an. Blir det ledning är det klar vinst. Men bara han har häng på 1:an in i sista böj så bör han springa om. Här kan det bli bra odds då 1:an blir trolig favorit. kanske upp mot 4,00.

Resultat: Startade till 3,00 som favorit, vilket överraskade mig. Han brände starten men som väntat var hans avslutning bra och han VANN!! :)



Monmore 5.48 2- Frisby Franco
var värd en vinst senast men var för instängd i stort sett hela vägen. Tar revansch nu mot lättare motstånd i lägre klass. Bör bli klar favorit.

Resultat: Ännu en vinnare. 2,50 gav denna!! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack som f'n! Fortsätter du så här kan jag snart gå i pension...

Mårten sa...

Det hoppas jag vi alla kan :) Formen känns verkligen bra då det gäller hundar just nu och jag hoppas den håller i sig ett tag!
Kul om jag kan hjälpa till så folk vinner.