13 januari 2007

3 favoriter i England

Jag har 3 hästspel idag och alla är favoriter, det kan vara skönt efter gårdagens missade högoddsspel :). Men jag måste ändå lägga en liten varning då banan i Warwick är väldigt tung pga vädret. Jag ser inget som talar för att de två jag tippat på Warwick ska missgynnas enormt av det jämfört med de andra i loppen, men följ gärna utvecklingen av oddsen innan ni spelar.

Kempton 1.05 Trouble at bay
Ströks från ett lopp i Hereford i veckan pga opassande bana. idag är banan på Kempton bättre och Trouble at bay springer alltid bra här. Var jättefin i sitt senaste lopp som den vann. 2,50 i förtidsodds låter bra. Den tippades ge strax under 2,00.

Resultat: Trouble at bay startade som delad favorit. han låg bra till fram tills två hinder före mål då den andra favoriten gick om och sprang undan. Trouble at bay kom tvåa.


Warwick 2.30 Labelthou
Många riktigt dåligt lopp och efter strykningen av Bleak house så finns ingen bra motståndare för Labelthou. Det märks även på oddsen. Den tippades ge mer än de 1,66 den nu ger men då värsta konkurrenten saknas så är oddset rätt. Det är väldigt blött på banan och Labelthou brukar gilla den typen av underlag. Vänta gärna med spel på denna till loppstart. Jag tror inte den kommer ge mycket mindre än 1,66 men om den rusar mycket uppåt i odds så är det bäst att passa spel på den!

Resultat: Labelthou ledde i stort sett hela vägen och vann på ett mycket bra sätt till 1,61!!


Warwick 4.00 Den of iniquity
Imponerade enormt i sin debutvinst som kom just på Warwick. Vann med hela 14 längder före bl.a. Oshkosh som han möter idag igen. Den of iniquity har ett högre vikthandikapp denna gång och möter ett par ostartade hästar som jag inte vet något om. Ändå så tycker jag att Den of iniquity är värd ett spel till de 1,50 den står i. Vinsten senast kom på liknnde underlag som det blir idag.

Resultat: Den of iniquity startade som stor favorit till 1,44 och vann med många, många längder!

Inga kommentarer: