12 januari 2007

Fredagstrippel på Svenska Spel

Jag tycker Svenska Spel är lite fel ute på ett par matcher idag och det ska jag utnyttja.


Mitt trippelförslag:

4. Hammarby - Edsbyn 1 - 2,10
Bajen visar storform och måste nu ses som favoriter till SM-guldet. Man verkar oslagbara för tillfället. Bara en förlust under hela säsongen.
Inför denna säsong så rankades Edsbyn ned av många "experter". Det var inte många som trodde på att de skulle kunna ta ett fjärde raka SM-guld. Men Edsbyn har visat storform och vann norrallsvenskan. Men nu börjar formen vackla. 2 raka förluster mot VSK borta och hemma mot Bollnäs. Dessutom har man svårt på Zinken. Bara en vinst sedan 1997. Jag håller med Edsbyns hemmasida som skriver att Svenska Spel borde göra Bajen till storfavoriter. 2,10 är riktigt bra, jag hade trott på odds runt 1,70.

7. Sirius - Örebro 2 - 3,00
Sirius är alldeles för stora favoriter här. ÖSK har verkligen överraskat i år och vann senast med hela 6-1 hemma mot Boltic. Sirius har två raka segrar och ska självklart vara favoriter hemma mot ÖSK. Men, inte så stora som de är och 3,00 är ett mycket bra värdespel.

10. Caperio/Täby - AIK 2 - 1,60
AIK vann Europacupen under uppehållet och behåller man formen till kvällens match så tvålar man enkelt till Täby. AIK vann hemmamöter knappt och ligger bara på platsen ovanför Täby i serien. Men det är klsskillnad mellan lagen. Täby har dessutom en del skadebekymmer och 1,60 är för högt.


Trippeln ger: 10,08



UPPDATERING: Svenska Spel har nu sänkt oddset på AIK till 1,50.

Inga kommentarer: