12 januari 2007

Engelska fredagshästar

Idag kommer jag med två tips på engelska hästar. Det ena är mitt eget, en liten chanspeng, och det andra är från min bekant i England som hitills haft 2 vinnare på 2 tips!

Vi börjar med hans tips:

Kelso 2.10 Bene Lad
En häst som visade bra takter i sin debut. Möter nu ett gäng orutinerade hästar, liksom den själv är. Kommer få ett perfekt lopp. Tippas ge runt 6,00. Spelbar till ca 4 i odds.


Sen mitt tips:
Wolverhampton 4.30 Bavarica
En häst som varit riktigt bra under hösten utan att få till det. Har dock 2 vinster på 12 senaste och har bara två gånger varit sämre än trea. De flesta förlusterna har varit mycket knappa. Lite längre distans nu vilket är ett plus. Tippas ge runt 10 i odds och är ett eachwayspel. Det finns en dunderfavorit i loppet (som jag tror bränner) och det gör platsoddsen intressanta på de bakom. Ger Bavarica 10,00 i vinnarodds så får ni 3,25 om den kommer på plats (topp 3).
Jag återkommer med lite mer om spelvärdet då oddsen släpps under fredag förmiddag.

UPPDATERING: Bavarica ger just nu 10,00 eller mer i förtidsodds. Så det är bara att ta det oddset när ni spelar!

UPPDATERING 14.27: Bene Lad står i hela 9,00 just nu. Jag spelar eachway (V/P) till det oddset och får då 2,60 i platsodds.


Jag återkommer även med en del intressanta fotbollsspel under fredagen. Både i England och Australien finns det bra spel!

Inga kommentarer: