15 januari 2007

Måndagens hästar och hundar

Tre hästtips idag. Det första är från min bekant i England. Inga förtidsodds än. Jag kan inte uppdatera då de kommer så jag skriver de odds som de tippas ge runt. Hinner inte heller skriva någon typ av analys så idag blir det bara tips, men de är lika bra som vanligt ändå. 2 stora favoriter idag som bara ska vinna och så en med högre odds som kan spelas eachway (V/P).
Jag bjuder även på tre bra hundtips till eftermiddagen.


Tipset från England:

Fakenham 1.50 Ships hill
Vann i sin enda start på denna bana. Underlaget och motståndet passar. Tippas ge 1,60-1,80


Mina tips:

Fakenham 2.20 Dom D´orgeval
Tippas ge runt 1,40


Plumpton 3.30 Ebony Jack
Ger just nu 11,00. Spelas eachway.



Hundar:

Walthamstow 2.37 6- Black Azzura
För bra för denna klass. Toppchans som enda widehund. Ger runt 3,50 i odds.

Walthamstow 5.17 6- Black Forfeit
Bästa hundne i loppet. Svåraste motståndaren finns i box 4 men den är även den en widehund och missgynnas därför av spårlottningen. Tippa gärna 4-6 i en vändande forecast (komb). Ger runt 3 i odds.

Walthamstow 6.18 1- Fancy woods
Spets = vinst och jag tror den spetsar härifrån. Hoppas på odds uppmot 3,50.

Inga kommentarer: