15 januari 2007

Ingen bra natt

Inatt gick det inte bra i NFL. jag känd emig glad att jag avrådde från spel på Chicagomatchen som vanns av Chicago på övertid. Men sedan svek San Diego rejält. Man slarvade en hel del, nervositet och orutin kändes det som. New England vann med 3 poäng och totalt bv det bara 44 poäng vilket var för lågt.
Slutspelet i år har varit svårare än nånsin att tippa. Jag har hängt med i NFL de senaste 6-7 åren och detta är första året då jag inte lyckas alls i mina tips. Kanske är det ändå hjärtat som fått bestämma lite för mycket?! Alternativt är det att eftersom jag sett lagen olika mycket så har jag haft svårt att värdera dem mot varandra!?
Nu är det bara två matcher kvar till Superbowl. Om jag skulle våga tippa så både tror jag att Chicago och Indianapolis vinner hemma nästa vecka och når finalen. Men med tanke på hur jag tippat i år så blir det väl New orleans - New England i final. Oavsett hur det går så är det alltid kul att se på NFL. ju mer man förstår och känner igen, desto mer ger det. Jag hoppas kunna ge bättre tips nästa vecka (och nästa säsong :) )


Återigen spelade mitt fotbollstips oavgjort. Reading ledde länge borta mot Everton men en sen kvittering satte stopp för det roliga. Walsall imorgon börjar allt mer likna ett Maxspel dock.

Inga kommentarer: