07 januari 2007

Söndagens NFL

Två svårtippade matcher ikväll. Framförallt då jag håller på lagen som är underdogs, båda New Yorklagen. Men hjärtat får inte styra hur man spelar.

NY Jets - New England
Jets har verkligen överraskat i år men ska normalt inte rå på New England. De har varsin seger från mötena under säsongen. Jets vann här med 17-14 medan New England vann borta med 24-17. Trots detta så är New England favoriter med ca 9 poäng. Jag tror förvisso att New England vinner denna match men Jets har visat under säsongen att man inte ger upp, så även om de har ett underläge i slutet av matchen så kommer de göra allt för att vinna. Därför spelar jag på Jets i handikappen. Unibet har +9,5 till 1,80, andra har +8,5 till odds runt 1,90. Jag spelar det senare.


NY Giants - Philadelphia
Philadelphia visade strålande form i slutet av vanliga säsongen och är självklara favoriter på hemmaplan. Giants vann årets första möte i andra omgången efter förlängning i Philadelphia medan Philadelphia vann i New York för tre veckor sedan med 14 poäng. NY:s QB Eli Manning har visat sig svag under press och det blir nog Giants fall i år. Jag vet dock inte om Philadelphia täcker sin line på 7,5 poäng och väljer därför att spela under 46,5 poäng istället. Känns som om Manning måste överträffa vad han visat i slutet av säsongen för att Giants ska göra mer än 2 TD:s och inte tror jag Philadelphia kommer upp över 30 poäng.


Så, dagens spel.

NY Jets +8,5
NY Giants - Philadelphia <46,5

Inga kommentarer: